Jesteś na Facebooku? Polub nasz fanpage
Przejdź na stronę AUTOREDUTA

Porsche redukuje emisje CO2 generowane przez operacje logistyczne

Zobacz więcej zdjęć (2)

Porsche planuje dalej rozwijać neutralny dla klimatu transport kolejowy

fot. Porsche

Od 1 stycznia 2018 r. cały transport kolejowy gotowych pojazdów ze stacji załadunkowych w Kornwestheim i Lipsku zasilany jest „zieloną” energią odnawialną. Producent sportowych samochodów przekształca swoje przewozy kolejowe w proces kompletnie neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla. Zmiana ta pozwoli Porsche zredukować emisje CO2 generowane przez operacje logistyczne o 3 proc., co każdego roku przełoży się na „zaoszczędzenie” ponad 6 tysięcy ton szkodliwego dla klimatu dwutlenku węgla.

- Przejście na "zieloną" energię w przypadku ruchu kolejowego stanowi logiczne posunięcie i kolejny milowy krok w kierunku produkcji neutralnej pod względem emisji CO2 - przyznaje Oliver Bronder, wiceprezes Porsche AG ds. logistyki i kontroli produkcji. W ciągu tego roku firma planuje dalej rozwijać neutralny dla klimatu transport kolejowy. Poprzez połączenie portu załadunkowego w Bremerhaven z Kornwestheim odsetek pojazdów przewożonych koleją powinien wzrosnąć o 45 proc. Oznacza to dalsze ograniczanie wykorzystywania zanieczyszczającego środowisko transportu drogowego i uniknięcie emisji kolejnych 650 ton rocznie szkodliwego dla klimatu CO2. Od 1 stycznia 2017 r. producent sportowych samochodów we wszystkich swoich zakładach gromadzi „zieloną” energię z wiatru, wody oraz słońca i w przejrzysty sposób rejestruje udział zróżnicowanych źródeł energii. Od 2020 r. instalacja ciepłownicza w głównych zakładach w Zuffenhausen będzie wykorzystywać biogaz, zaoszczędzając w ten sposób do 5 tys. dodatkowych ton dwutlenku węgla rocznie. Porsche korzysta z przyjaznego środowisku transportu także w logistyce zaopatrzenia, pomiędzy fabrykami a dostawcami. Na drogach w okolicach Stuttgartu producent sportowych samochodów prowadzi obecnie eksploatację trzech ciężarówek napędzanych gazem ziemnym (CNG). Pozwala to ograniczyć emisję CO2 w mieście o około 119 ton rocznie. Emisje dwutlenku węgla pojazdów zasilanych CNG na tle konwencjonalnych aut ciężarowych zostają zredukowane nawet o 20 proc., cząstek stałych – o około 80 proc., a tlenku węgla – o 90 proc.

Polub fanpage AUTOREDUTY

Inne wpisy autora