Znaczący impuls sprzedażowy na całym świecie wygenerowały m.in. SUV-y oraz Klasa E Limuzyna i Kombi
Nowy rekord sprzedaży oddziału samochodów osobowych koncernu Daimler AG to w szczególności zasługa sukcesu Mercedes-Benz w regionie Azji i Pacyfiku, a przede wszystkimna wiodącym rynku Chin. W ujęciu modelowym znaczący impuls sprzedażowy na całym świecie wygenerowały m.in. SUV-y oraz Klasa E Limuzyna i Kombi. - W 2018 r. Mercedes-Benz trzeci rok z rzędu uplasował się na czele motoryzacyjnego segmentu premium. Mimo wymagającej konkurencji pozostawaliśmy na szczycie także miesiąc po miesiącu, zwłaszcza dzięki dwucyfrowym wzrostom w Chinach oraz licznym nowościom, które zachwyciły zarówno obecnych, jak i przyszłych klientów z całego świata - przyznał dr Dieter Zetsche, Prezes Zarządu Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars. - W 2019 r. będziemy kontynuować systematyczne odmładzanie naszego portfolio. Znaczące sukcesy w zakresie naszej głównej działalności postrzegamy przede wszystkim jako torowanie drogi do kształtowania indywidualnej mobilności jutra - dodał.
Swój najmocniejszy sprzedażowo rok Mercedes-Benz zakończył najlepszym kwartałem w historii firmy
Mowa o sprzedaży 595 098 szt., tj. wzroście +4,0%. Co więcej, w minionym miesiącu ustanowiono grudniowy rekord liczby sprzedanych aut (206 532 szt., +6,7%). W 2018 r. Mercedes-Benz utrzymał pozycję najchętniej wybieranej marki samochodów premium na wielu rynkach i zapewnił sobie pozycję lidera m.in. w Niemczech, we Francji, w Rosji, Szwajcarii, Polsce, Portugalii, Turcji, Danii, na Węgrzech, w Rumunii, Korei Południowej, Japonii, Australii, Tajlandii, Indiach, Malezji, Wietnamie, Singapurze, USA, Kanadzie, Brazylii oraz Argentynie. - Z wynikiem ponad 2,4 mln pojazdów dostarczonych przez Mercedes-Benz Cars w 2018 r. po raz kolejny pobiliśmy swój własny rekord sprzedaży – ósmy raz z rzędu. Co więcej, pomimo wyzwań, które przyniósł ubiegły rok, utrzymaliśmy naszą pozycję na szczycie segmentu premium. Fascynacja, jaką budzą nasze modele, oraz lojalność naszych klientów zachęcają nas, by także w nowym roku dawać im to, co najlepsze przyznała z kolei Britta Seeger, członek zarządu Daimler AG odpowiedzialna za marketing i sprzedaż w Mercedes-Benz Cars. - Silny wzrost sprzedaży Klasy A w ostatnich miesiącach pokazał, jak znaczące innowacje, takie jak MBUX, mogą pobudzać rynek. W 2019 r. ponad 10 modeli Mercedesa zainspiruje naszych klientów intuicyjną koncepcją obsługi i funkcjami sztucznej inteligencji, jakie oferuje system MBUX – nie tylko w segmencie aut kompaktowych, ale i wśród SUV-ów- dodała Seeger.