Jesteś na Facebooku? Polub nasz fanpage
Przejdź na stronę AUTOREDUTA

Porsche Panamera z napędem hybrydowym bardzo popularne w Europie

| | Komentarze:

Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo

fot. Porsche

Około 60 proc. wszystkich nowych modeli Panamera dostarczonych dotąd na Starym Kontynencie to wersje hybrydowe. Nowe Porsche Panamera z hybrydowym napędem plug-in zadebiutowało na europejskim rynku w czerwcu 2017 r. Na niektórych rynkach udział pojazdów hybrydowych jest jeszcze wyższy – przykładowo, we Francji plasuje się na poziomie 70 proc., w Austrii przekracza 80 proc., a w Belgii wynosi nawet ponad 90 proc. Także w Polsce modele hybrydowe cieszą się sporym zainteresowaniem: obecnie stanowią 20 proc. sprzedaży nowego modelu Panamera.

Elektromobilność Porsche jest szczególnie doceniana przez klientów z krajów skandynawskich

Jeśli chodzi o liczbę składanych zamówień, elektromobilność jest szczególnie doceniana przez klientów z krajów skandynawskich: w Norwegii 90 proc. spośród wszystkich nabywców Porsche Panamera wybrało wariant hybrydowy, a w Finlandii – 85 proc. „Elektromobilność to przyszłość” – powiedział Albrecht Reimold, członek zarządu Porsche AG ds. produkcji i logistyki, podczas prezentacji nowych modeli Panamera z hybrydowym napędem plug-in. I dodał, że „Porsche i elektromobilność doskonale do siebie pasują”. Model Panamera z hybrydowym napędem plug-in w trybie czysto elektrycznym ma zasięg do 50 km. Flagowy wariant Panamera Turbo S E-Hybrid reprezentuje idealne połączenie wyjątkowych osiągów oraz maksymalnej efektywności – jego 4-litrowy silnik V8 w połączeniu z jednostką elektryczną generują moc systemową o wartości 680 KM.

Trwają przygotowania do produkcji pierwszego sportowego samochodu Porsche z napędem całkowicie elektrycznym

Kolejny krok to Mission E: w Zuffenhausen trwają przygotowania do produkcji pierwszego sportowego samochodu Porsche z napędem całkowicie elektrycznym. Pojazd będzie miał 500 km zasięgu i będzie rozpędzać się od 0 do 100 km/h w czasie krótszym niż 3,5 s. Korzystając z szybkiej ładowarki, „tankowanie” akumulatora do poziomu 80% zajmie jedynie 15 minut. „To najbardziej ambitny projekt, jakiego się kiedykolwiek podjęliśmy” – mówi Reimold. „Zrównoważony rozwój stanowi podstawę zarządzania naszą firmą. Efektywne pod względem wykorzystania surowców metody produkcji mają w Porsche najwyższy priorytet i są uwzględniane również przy przebudowie naszych głównych zakładów w Zuffenhausen na potrzeby produkcji pierwszego całkowicie elektrycznego modelu Porsche” – wyjaśnia Albrecht Reimold. Do 2019 r. powstaną zupełnie nowe zakłady, fabryka w fabryce. „Naszym celem jest uzyskanie produkcji neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla. Działamy zgodnie z przyjętym planem. Mission E trafi na rynek przed końcem aktualnej dekady”.

W projekt Mission E firma Porsche inwestuje około 1 mld euro

Z tego 700 mln zostanie przeznaczone na prace w zakładach produkcyjnych w centrali w Zuffenhausen. Powstają tu: nowa lakiernia, specjalna strefa montażu oraz 800 metrowy most przerzutowy do transportowania polakierowanych nadwozi i jednostek napędowych na końcowy montaż. Działająca obecnie fabryka silników zostanie rozbudowana z myślą o produkcji napędów elektrycznych. Modernizacja czeka też istniejącą nadwoziownię. Łącznie, Porsche stworzy w Zuffenhausen 1200 nowych miejsc pracy. Przy okazji prowadzone będą też dodatkowe inwestycje, na przykład w centrum rozwoju w Weissach. W toku jest też planowanie kolejnych projektów. „Myślimy już o innych odmianach Mission E” – mówi Reimold. „Planujemy kolejne auta w pełni elektryczne i badamy odpowiednie segmenty rynku. W ramach długoterminowej perspektywy wraz z Audi pracujemy nad wspólną architekturą dla pojazdów elektrycznych”. Oddział Porsche Engineering opracował także system błyskawicznego ładowania „Porsche Turbo Charging”. Przy napięciu 800 V i szybkości ładowania do 320 kWh zapewnia on wysoką wydajność ładowania oraz krótki czas ładowania – nawet przy uwzględnieniu heterogenicznej infrastruktury sieciowej.

Polub fanpage AUTOREDUTY

Inne wpisy autora