Jesteś na Facebooku? Polub nasz fanpage
Przejdź na stronę AUTOREDUTA   

Nowe Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport z elementami karoserii z naturalnych włókien

Paweł Jarecki| 2019-01-07 00:00:00| Komentarze:

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport

fot. Porsche

Trzy lata po premierze pierwszego Porsche Cayman GT4 Clubsport producent sportowych samochodów prezentuje jego następcę - 718 Cayman GT4 Clubsport. Po raz pierwszy ten wyścigowy, zbliżony do standardowego wóz z centralnie umieszczonym silnikiem występuje w dwóch fabrycznych wersjach: wariant Trackday przeznaczono - jak chwali się poducent - dla ambitnych amatorów wyścigowej jazdy, a odmianę Competition zaprojektowano - zdradza Porsche - z myślą o udziale w krajowych i międzynarodowych zawodach motorsportowych.

718 Cayman GT4 Clubsport, to pierwszy produkcyjny samochód wyścigowy z elementami karoserii z kompozytowego materiału z udziałem naturalnych włókien

Przy budowie nowego 718 Cayman GT4 Clubsport inżynierowie Porsche skoncentrowali się nie tylko na dalszej poprawie właściwości jezdnych i wykręcaniu lepszych czasów okrążeń, ale i na zrównoważonym wykorzystaniu surowców. 718 Cayman GT4 Clubsport to pierwszy produkcyjny samochód wyścigowy z elementami karoserii z kompozytowego materiału z udziałem naturalnych włókien. Drzwi po obu stronach nadwozia oraz tylne skrzydło wykonano z mieszanki organicznych włókien, które w głównej mierze stanowią produkty uboczne pochodzenia rolniczego, takie jak włókna lnu czy konopi. Pod względem masy i sztywności ich właściwości są zbliżone do włókien węglowych.

Do napędzania 718 Cayman GT4 Clubsport służy 6-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności 3,8 litra

Silnik ten generuje moc 313 kW (425 KM) – czyli o 40 KM wyższą niż jednostka poprzednika. Siła napędowa trafia na tylne koła za pośrednictwem 6-stopniowej przekładni dwusprzęgłowej i tylnego dyferencjału z mechaniczną blokadą. Lekkie, oparte na kolumnach resorujących przednie zawieszenie pochodzi z większego brata – 911 GT3 Cup. Imponujący, wyścigowy układ hamulcowy zaopatrzono w komplet czterech stalowych tarcz o średnicy 380 mm każda. 718 Cayman GT4 Clubsport jest naprawdę lekkie – fabrycznie dostarczane ze wspawaną klatką bezpieczeństwa i kubełkowym wyścigowym fotelem z 6-punktowymi szelkami, waży jedynie 1320 kg.

Bazowa wersja Trackday jest skierowana do kierowców, którzy bez większych wysiłków i nakładów chcą brać udział w amatorskich zawodach sportowych

Samochód wyposażono w pozbawione regulacji amortyzatory. Systemy wspomagające – ABS, ESC i kontrola trakcji – dbają o „wyrozumiałe” zachowanie na granicy przyczepności, a w razie potrzeby można je wyłączyć. Fabrycznie montowane są także: klimatyzacja, klapa ratunkowa w dachu, podręczna gaśnica i 80-litrowy bezpieczny zbiornik paliwa FT3. Pozbawiony homologacji drogowej model może być serwisowany we wszystkich Porsche Centrach. 718 Cayman GT4 Clubsport Trackday kosztuje 134 000 euro plus lokalny podatek VAT.

Wariant Competition wyposażono w liczne elementy istotne z punktu widzenia rywalizacji w wyścigach, m.in. trzystopniową regulację amortyzatorów

Zbiornik paliwa o pojemności 115 l pozwala na udział w zawodach rozgrywanych na dalekim dystansie. Regulacja balansu hamulców pozwala płynnie ustawiać ten parametr pomiędzy przednią a tylną osią. Zintegrowany układ podnośnika pneumatycznego gwarantuje szybkie pit stopy, a wyścigowa kierownica z szybkozłączką (tzw. rozpinką) z modelu 911 GT3 R oferuje szereg możliwości regulacji i pozwala na dopasowanie ustawień do indywidualnych potrzeb różnych kierowców. Kolejnym elementem wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa na torze jest automatyczna instalacja gaśnicza. 718 Cayman GT4 Clubsport Competition kosztuje 157 000 euro plus lokalny podatek VAT.

Obie wersje modelu można już zamawiać. Dostawy samochodów dla kierowców i zespołów z całego świata rozpoczną się w lutym 2019 r.

Polub AUTO BLOGA


Inne wpisy autora