Jesteś na Facebooku? Polub nasz fanpage
Przejdź na stronę AUTOREDUTA

Jimek odebrał swoją Panamerę, skonfigurowaną od podstaw według własnego pomysłu

| | Komentarze:
Zobacz więcej zdjęć (2)

Porsche Panamera Jimka wyróżnia się przede wszystkim unikatowym lakierem o nazwie Brewster Green...

fot. Porsche

Radzimir Dębski, znany szerszej publiczności pod pseudonimem Jimek, w ubiegłym roku został globalnym ambasadorem Porsche Panamery Turbo S E-Hybrid Sport Turismo. Niedawno zaś kompozytor odebrał własny egzemplarz tego czterodrzwiowego samochodu sportowego, skonfigurowany od podstaw według własnego pomysłu.

Porsche Panamera Jimka wyróżnia się przede wszystkim unikatowym lakierem o nazwie Brewster Green

To bardzo szczególny kolor z bogatą historią. Właśnie Brewster Green zdobił samochody należące do rodu Porsche, zarówno te przeznaczone do codziennego użytku, jaki i kolekcjonerskie. Do dziś Brewster Green nigdy nie pojawił się w standardowej ofercie Porsche, a jest dostępny jednie na specjalne życzenie przez oddział Porsche Exclusive Manufaktur. Unikatowy lakier to jednak dopiero początek. Kompozytor z typowym dla siebie perfekcjonizmem pieczołowicie dobierał każdy szczegół, tworząc spójną wizję wymarzonego samochodu. – Proces konfiguracji zajął mi dwa pełne dni. Było to niezwykle satysfakcjonujące doświadczenie, ale również spore wyzwanie – przyznaje Jimek. W Porsche Panamera Jimka odnajdziemy więc połączenia równie oryginalne i nieoczywiste, jak w jego kompozycjach. Zieleń nadwozia zwieńczonego czarnym spoilerem zestawił z 21-calowymi felgami Sport Design w kolorze Satin Platinium, zza których prześwitują – typowe dla odmiany hybrydowej – jaskrawe zaciski węglowo-ceramicznych tarcz hamulcowych w kolorze Acid Green. We wnętrzu dominuje zaś bordowa skóra przełamana ciemną Alcantarą, fortepianową czernią i włóknem węglowym. To jedyna taka Panamera na świecie.

Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo, którą jeździ Jimerk jest najszybszą i najmocniejszą odmianą w historii tego modelu

Za imponującą moc 500 kW (680 KM) odpowiada hybrydowy układ napędowy oparty na 4-litrowym silniku V8 z dwiema turbinami oraz mocnym silniku elektrycznym. Dla odczucia niebagatelnych osiągów nie mniej istotne są wręcz niewyczerpane zasoby momentu obrotowego. 850 Nm przenoszone na wszystkie koła jest dostępne nieznacznie powyżej biegu jałowego. W rezultacie Panamera Tubo S E-Hybrid Sport Turismo przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s, a jej prędkość maksymalna wynosi 310 km/h. Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid ma jednak drugie oblicze. Potrafi przejechać do 49 km wyłącznie na energii elektrycznej w całkowitej ciszy i podróżować z prędkością do 140 km/h. – To połączenie tak wielu nieoczekiwanych rzeczy jest dla mnie najbardziej ujmujące w hybrydowej Panamerze Turbo S. Nie da się w prosty sposób opisać wrażeń z jazdy tym samochodem. Ĺťeby zrozumieć tę Panamerę, trzeba ją poprowadzić – podsumowuje Jimek.

Polub fanpage AUTOREDUTY

Inne wpisy autora