Jesteś na Facebooku? Polub nasz fanpage
Przejdź na stronę AUTOREDUTA

Tak będzie wyglądać nowa, trzecia generacja Mercedesa CLS

| | Komentarze:
Zobacz więcej zdjęć (5)

Wszystkie wersje trzeciej generacji Mercedesa CLS otrzymują nowe jednostki napędowe

fot. Mercedes-Benz

Najnowszy CLS daje początek nowemu językowi designu Mercedes-Benz, wyrażanemu - jak informuje producent - czystymi konturami i oszczędnymi liniami. Jego charakter podkreśla rozszerzający się ku dołowi grill oraz pochylony do przodu profil przedniego pasa. Kolejne znaki rozpoznawcze to szerokie, smukłe reflektory główne oraz dwuczęściowe tylne lampy. Jednocześnie nowe czterodrzwiowe coupé odzwierciedla ponadczasową aurę pierwszego CLS-a – samochodu, który stworzył nowy segment rynku i szybko zdobył status ikony design.

Wszystkie wersje trzeciej generacji Mercedesa CLS otrzymują nowe jednostki napędowe

I tak, rzędowe „szóstki” i „czwórki” zasilane będą benzyną oraz olejem napędowym. Podobnie jak poprzednicy, nowy CLS emanuje pewnością siebie i sportowym stylem: to samochód budzący fascynację, imponujący komfortem na dalekich trasach i wyciszeniem oraz niezrównanym zaawansowaniem technicznym. Jego sprzedaż rozpocznie się w marcu 2018 r. Prezentując w 2003 r. pierwszego CLS-a, Mercedes-Benz stworzył nowy segment rynku, w którym po raz pierwszy elegancja i dynamizm coupé spotkały się z komfortem i funkcjonalnością limuzyny. Trzecia generacja modelu jeszcze mocniej niż dotąd akcentuje swój unikalny charakter trendsettera: ma prawdziwe geny CLS-a, ze smukłą linią szyb i łukowatą, nisko poprowadzoną krawędzią dachu. Równocześnie jego design stanowi kolejny przykład ewolucji języka zmysłowej przejrzystości, o zredukowanych liniach i krawędziach. Nowy model płynnie „parkuje” w rodzinie aktualnych coupé Mercedes-Benz, z którymi łączą go liczne designerskie akcenty.

Najnowszy Mercedes CLS korzysta z całkiem nowych silników

W chwili premiery rynkowej do wyboru będą trzy jednostki napędowe o 6 cylindrach: CLS 350 d 4MATIC (210 kW/286 KM, 600 Nm; średnie zużycie paliwa 5,6 l/100 km, średnie emisje CO2 148 g/km), CLS 400 d 4MATIC (250 kW/340 KM, 700 Nm; średnie zużycie paliwa 5,6 l/100 km, średnie emisje CO2 148 g/km) oraz CLS 450 4MATIC (270 + 16 kW/367 + 22 KM; średnie zużycie paliwa 7,5 l/100 km, średnie emisje CO2 178 g/km). Sportowy z natury CLS ma też swoją komfortową stronę – oferuje m.in. zawieszenie pneumatyczne AIR BODY CONTROL, kontrolę komfortu ENERGIZING oraz najnowszą generację systemów informacyjno-rozrywkowych z funkcjami mobilnego biura (In-Car-Office), rozbudowaną łącznością ze smartfonem za pomocą Mercedes-Benz Link i bezprzewodowym ładowaniem. Dla ułatwienia obsługi panel dotykowy na konsoli środkowej wysyła sygnały haptyczne i akustyczne, potwierdzając wykonywane operacje. Tradycyjnie, CLS ma bogate wyposażenie seryjne: reflektory diodowe LED High Performance, 18-calowe lekkie obręcze z mieszanym ogumieniem, systemy wspomagające Lane Keeping Assist i Speed Limit Assist, 12,3” ekran multimediów, nastrojowe oświetlenie z iluminowanymi otworami wentylacyjnymi, usługi Mercedes me connect oraz moduł komunikacji z łącznością LTE.

Nadwozie Mercedesa CLS to pewny siebie dynamizm w stylu coupé z gwiazdą

- Nowy CLS to ikona designu, archetyp czterodrzwiowego coupé. Zgodnie z naszą filozofią zmysłowej przejrzystości zredukowaliśmy jego DNA w ekstremalnie purystycznym stylu, a jednocześnie emocjonalnie naładowaliśmy go eleganckim pięknem – przyznaje Gorden Wagener, szef designu Daimler AG. Wyrazisty przedni pas zwraca uwagę typowym dla coupé Mercedesa diamentowym grillem, przedzielonym pojedynczą listwą. Jego kształt rozszerza się ku dołowi, nawiązując do wlotu powietrza Mercedesa-AMG GT. Pokrywa silnika płynnie łączy się z sąsiednimi panelami, a smukłe, charakterystycznie wyprofilowane reflektory dynamicznie podążają za konturami grilla. W profilu CLS-a dominują wysokie, łukowate przetłoczenie błotników i drzwi oraz nisko poprowadzona linia dachu z pozbawionymi ramek bocznymi szybami. Pochylony przedni pas przywodzi na myśl nos rekina, a dzięki cofnięciu rantu maski wydaje się jeszcze dłuższy niż w rzeczywistości. Poszczególne kontury hołdują filozofii zmysłowej przejrzystości – linie i krawędzie zostały zdecydowanie zredukowane, a bryłę tworzą łagodnie naprężone płaszczyzny. Typowe dla CLS-a muskularne tylne błotniki gładko przechodzą w tylny pas. Wzrok przyciągają tu charakterystyczne cechy coupé: dwuczęściowe lampy, tablica rejestracyjna zamontowana na zderzaku oraz umieszczona pośrodku pokrywy gwiazda Mercedesa. Zależnie od wersji może kryć się w niej wysuwana kamera.

Mercedesa CLS ma spójną koncepcję kolorystyczną kabiny i panoramiczny kokpit

Luksusowe wnętrze Mercedesa CLS Coupé imponuje klarownymi rysami i stanowi kontynuację zmysłowych, płynnych konturów karoserii. Wyśrubowaną jakość wykończenia podkreśla szeroki wybór wysokiej próby materiałów. Sportowy, szeroki optycznie kokpit i jego koncepcja kolorystyczna dają poczucie wyjątkowej przestronności. Aby uzyskać wrażenie płynności, w stylizacji paneli przednich i tylnych drzwi wykorzystano motyw fali. Rozbudowane nastrojowe oświetlenie obejmuje teraz iluminację otworów wentylacyjnych, których wygląd przywodzi na myśl silniki odrzutowe. Sportowe wrażenie podkreślają siedzenia, wykończeniem nawiązujące do ręcznego rzemiosła. Na życzenie dostępny jest panoramiczny kokpit z dwoma ekranami 12,3” umieszczonymi pod wspólną, szklaną taflą. Konsola centralna z okładziną z drewna – polerowanego na wysoki połysk lub o otwartych porach – za sprawą swojego wyprofilowania zdaje się unosić w przestrzeni. W pełni cyfrowy kokpit pozwala kierowcy dowolnie konfigurować zakres prezentowanych informacji, zależnie od potrzeb i sytuacji na drodze. Do wyboru są trzy różne style wyświetlaczy: klasyczny i sportowy opiera się na układzie dwóch okrągłych zegarów, a progresywny – na jednym centralnym wskaźniku. Nastrojowe oświetlenie korzysta z 64 odcieni i obejmuje również iluminację otworów wentylacyjnych. Zmiana temperatury wentylacji powoduje krótką zmianę koloru ich podświetlenia – na czerwony, gdy temperatura została podniesiona, lub na niebieski, gdy ją zmniejszono. Nowy model otrzymał specjalnie zaprojektowane fotele, które zależnie od rodzaju wykończenia wyróżniają się wysokiej jakości lamówką lub poprzecznymi przeszyciami. Choć CLS po raz pierwszy jest 5-osobowy, zewnętrzne tylne siedzenia w wyglądają tak samo jak przednie, tworząc sportowe wrażenie osobnych miejsc. Bagażnik jest pojemny – mieści 520 litrów, a gdy zajdzie taka potrzeba, można powiększyć go poprzez złożenie trójdzielnego oparcia (40:20:40).

Nowy Mercedes CLS dba o dobre samopoczucie na dalekich dystansach

A wszystko dzięki kontroli komfortu ENERGIZING (opcja) łączy działanie poszczególnych układów samochodu z zakresu komfortu. Wykorzystuje funkcje klimatyzacji (w tym rozpylacz zapachów), foteli (podgrzewanie, masaż, wentylację), podgrzewanie podłokietników i kierownicy oraz oświetlenie i nagłośnienie, aby wykreować w kabinie specyficzną atmosferę, dopasowaną do nastroju lub potrzeb podróżujących. W ten sposób poprawia ich samopoczucie oraz wydajność. Do wyboru jest sześć programów: odświeżenie, rozgrzewanie, witalność, radość, komfort i trening (trzy programy treningowe – relaks mięśni, aktywacja mięśni i balans, każdy obejmuje kilka ćwiczeń).

Zawieszenie nowego Mercedesa CLS to trzy warianty do wyboru

Nowy CLS korzysta z czterodrążkowego zawieszenia przedniego oraz pięciowahaczowej osi tylnej. Standardowo model jest wyposażony w dynamicznie zestrojone komfortowe zawieszenie stalowe. Dostępne na życzenie zawieszenie DYNAMIC BODY CONTROL bazowo ma sportowe nastawy i obejmuje aktywną regulację tłumienia kół obu osi. Kierowca ma do wyboru kilka trybów jej działania: Comfort, Sport oraz Sport+. Opcjonalnie oferowane jest także zawieszenie pneumatyczne AIR BODY CONTROL z udoskonalonym, regulowanym tłumieniem adaptacyjnym. Za pomocą przełącznika trybów jazdy można zmieniać jego charakterystykę, od komfortowej po sportową.

Silniki nowego Mercedesa CLS z doładowaniem EQ Boost i 48-woltową pokładową instalacją elektryczną

Do napędu trzeciej generacji CLS-a służą zupełnie nowe silniki – początkowo są to jednostki 6-cylindrowe, dwie wysokoprężne i jedna benzynowa do wyboru. Jednocześnie model wyróżnia się szeroką gamą czteronapędowych wersji 4MATIC. Moc silników Diesla waha się od 210 kW/286 KM i 600 Nm momentu (CLS 350 d 4MATIC) do 250 kW/340 KM i 700 Nm (CLS 400 d 4MATIC). Do wyróżników rodziny topowych jednostek wysokoprężnych należą: stopniowane misy spalania, dwustopniowe turbodoładowanie oraz, po raz pierwszy, zmienny wznios zaworów CAMTRONIC. W ich konstrukcji zastosowano aluminiowy blok i stalowe tłok, a także dodatkowo zmodyfikowaną powłokę gładzi cylindrowych NANOSLIDE®. Wszystkie komponenty odpowiedzialne za skuteczne oczyszczanie spalin zamontowano bezpośrednio przy silniku. W chwili debiutu najmocniejszym wariantem jest CLS 450 4MATIC. Zasila go zelektryfikowany 6-cylindrowy, rzędowy motor benzynowy współpracujący z EQ Boost (alternator zespolony z rozrusznikiem) i 48-woltową pokładową instalacją elektryczną. Generuje on moc 270 kW/367 KM oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 500 Nm plus dodatkowe 250 Nm momentu i 16 kW/22 KM, krótkotrwale dostępne dzięki EQ Boost. Zintegrowana jednostka elektryczna, znana właśnie jako EQ Boost, wspiera silnik spalinowy np. podczas przyspieszania, umożliwia jego wyłączanie podczas jazdy („żeglowanie”) i zasila akumulator energią odzyskiwaną w procesie wysokowydajnej rekuperacji. Wszystkie te rozwiązania pozwalają ograniczyć zużycie paliwa w stopniu zarezerwowanym dotąd wyłącznie dla wysokonapięciowych napędów hybrydowych. Podsumowując, nowa rzędowa „szóstka” zapewnia osiągi „V-ósemki” przy znacznie niższym zapotrzebowaniu na benzynę. CLS 450 4MATIC został standardowo wyposażony w filtr cząstek stałych.

Polub fanpage AUTOREDUTY

Inne wpisy autora