Jesteś na Facebooku? Polub nasz fanpage
Przejdź na stronę AUTOREDUTA

MINI Cooper S E Countryman ALL4 na lato w pełni hybrydowy

| | Komentarze:

MINI Cooper S E Countryman ALL4

fot. BMW

Czerwiec zbliża się wielkimi krokami, a to znaczy, że i również czas premiery MINI Cooper S E Countryman ALL4. Do nadzwyczajnych możliwości tego auta z pewnością należy opcja jazdy jedynie na elektrycznej części napędu. Jak chwali się koncern BMW, to pierwsze takie MINI w wersji hybrydowej plug-in, które zachowuje sportową zwinność na drodze oraz żwawą dynamikę nawet na nieutwardzonych nawierzchniach.

MINI Cooper S E Countryman ALL4 bez lokalnej emisji spalin...

… i w pełni wszechstronne. Podobno. Producent chwali się, że auto podczas ruszania z miejsca wykorzystuje najpierw tylko silnik elektryczny. Dzięki temu frajda z jazdy MINI zaczyna się niemal bezgłośnie, ale przez to w jeszcze bardziej odczuwalny sposób. Silnik spalinowy dołączany jest łagodnie dopiero przy prędkości ok. 80 km/h. Przełącznik eDRIVE daje kierowcy możliwość kontynuowania jazdy na samym napędzie elektrycznym również powyżej tej prędkości.

MINI Cooper S E Countryman ALL4 z bogatym wyposażeniem standardowym

To znaczy: trójramienną skórzaną kierownicę sportową, MINI Driving Modes do indywidualnych ustawień pojazdu oraz system nawigacyjny MINI z radiem MINI Visual Boost z monitorem pokładowym o przekątnej 6,5 cala w centralnym zestawie wskaźników i kontrolerem MINI w konsoli środkowej. Sporo? Do tego przestrzeń bagażowa to 405 l, a po złożeniu oparć kanapy tylnej można ją zwiększyć nawet do 1275 litrów! A dla koneserów tego auta niespodzianka! Emblemat „E” na atrapie chłodnicy i ozdobnikach bocznych oraz żółte logo „S” na listwach progowych. Ekskluzywnym elementem rozpoznawczym tego modelu są też 17-calowe obręcze kół - ze stopów lekkich Light Spoke.

Kiedy MINI Cooper S E Countryman ALL4 pojawi się w salonach?

Dokładnie 24 czerwca. Jego moc to 224 KM, a do setki potrzeba mu 6,8 sek. Ma 6-stopniową skrzynię Steptronic na przednie koła, z kolei silnik elektryczny napędza dwustopniową przekładnią tylnie koła. Dzięki temu jego napęd to 4x4. Jego sam elektryczny zasięg to 40 km, a wówczas prędkość nie przekracza 125 km/h. Akumulator litowo-jonowy umieszczono w nim pod tylną kanapą. Można go ładować ze zwykłego domowego gniazdka. Czas jego ładowania to od 2:15 do 3:15 h. Akumulator wysokonapięciowy objęty jest gwarancją na sześć lat lub 100 000 km.

Polub fanpage AUTOREDUTY

Inne wpisy autora