Jesteś na Facebooku? Polub nasz fanpage
Przejdź na stronę AUTOREDUTA

Klasa G Mercedesa przechodzi największą transformację w swojej historii

| | Komentarze:
Zobacz więcej zdjęć (7)

Nowa Klasa G Mercedesa

fot. Mercedes-Benz

Na pierwszy rzut oka przez blisko 40 lat „Gelenda” zmieniała się niewiele, jednak w rzeczywistości ten wyjątkowy terenowy wóz stale ewoluował. Teraz, z całkowicie zmodernizowanym wnętrzem i licznym nowymi funkcjami, Klasa G przechodzi największą transformację w swojej historii, zarówno od strony technicznej, jak i stylizacyjnej – a jednocześnie wciąż pozostaje wierna samej sobie.

Tak jak wcześniej, ikoniczne elementy „Gelendy” nadal będą pełnić konkretne funkcje, przy okazji zapewniając jej unikalny wygląd. Charakterystyczne klamki, nie mniej charakterystyczny dźwięk zamykania drzwi, praktyczna listwa ochronna wokół nadwozia, umieszczone na zewnątrz koło zapasowe czy wyeksponowane lampy kierunkowskazów – wszystko to będzie można znaleźć także w nowej Klasie G. Właśnie takie wyjątkowe cechy w połączeniu z kanciastą bryłą nadwozia definiują jej szczególny design.

Wnętrze w nowej Klasie G będzie luksusowe i autentyczne

Nowoczesna interpretacja legendy widoczna jest też w przejrzystych, geometrycznych liniach kokpitu: po wejściu na pokład Klasy G w oczy rzucają się elementy inspirowane designem nadwozia. Choćby otwory wentylacyjne, które swoim kształtem nawiązują do okrągłych reflektorów. Albo osłony głośników przypominające klosze przednich kierunkowskazów. Wśród znaków rozpoznawczych nowej „Gelendy” nie zabrakło uchwytu przed fotelem pasażera z przodu oraz zespołu przełączników blokad dyferencjałów – oprawionych chromem i umieszczonych w zasięgu wzroku. Oba te elementy starannie zoptymalizowano, zachowując jednak ich charakterystyczną formę. Kierowcy Klasy G mogą obsługiwać system informacyjno-rozrywkowy bez odrywania dłoni od kierownicy. Panele dotykowe Touch Control na jej ramionach odpowiadają na ruchy przesuwania opuszków palców w ten sam sposób jak ekran smartfona. Impulsy haptyczne i dodatkowa informacja zwrotna z głośników sprawiają, że użytkownik może korzystać z paneli intuicyjnie, bez potrzeby kontroli wzrokowej. Zakres możliwości sterowania uzupełniają umieszczone przed kontrolerem multimediów klawisze skrótów do często używanych funkcji oraz opcjonalny zestaw instrumentów do obsługi systemów wspomagających, zlokalizowany nad obrotowym włącznikiem świateł. Kierowca siedzi blisko przedniej szyby, ciesząc się dobrą widocznością we wszystkich kierunkach. Przejrzysty, kompletnie przeprojektowany panel instrumentów standardowo składa się z ponadczasowych, analogowych wskaźników. Innymi słowy, miłośnicy klasycznych, okrągłych zegarów nie będą nową Klasą G zawiedzeni. Podobnie jak w nowych Klasach E i S, na życzenie dostępny jest alternatywny panel instrumentów z dwoma dużymi ekranami: jeden prezentuje wskaźniki w polu widzenia kierowcy, a drugi umieszczono ponad konsolą centralną. Dwa 12,3-calowe wyświetlacze łączą się w panoramiczny kokpit, przykryty wspólną szklaną pokrywą. Kierowca ma do wyboru trzy różne wersje interfejsu: klasyczną, sportową oraz progresywną, a odpowiednie informacje i widoki może konfigurować zgodnie ze swoimi potrzebami.

W nowej Klasie G nie zabraknie wysokiej jakości materiałów i wyższego komfortu

Niepowtarzalny charakter i wysokiej próby wykończenie sprawiają, że Klasa G od zawsze w wyjątkowo harmonijny sposób łączyła terenowe zdolności z luksusem. Nawet w standardowej specyfikacji autentyczne drewniane okładziny o otwartych porach zapewniają atmosferę klasycznej elegancji. Wśród stylowych akcentów znalazły się liczne elementy z metalu lub włókien węglowych oraz skórzana tapicerka. „Każda Klasa G musi zostać poddana próbie na Schöcklu” – tak brzmiało hasło wieńczące listę wymagań, jaką sporządzono przy przebudowie tego terenowego klasyka. Schöckl to szczyt nieopodal zakładów Graz, wykorzystywany przez Mercedes-Benz do trudnych – a niektórzy twierdzą nawet, że bezlitosnych – testów, jakie musi przejść każdy terenowy model z gwiazdą. Właśnie dlatego każda „Gelenda” nosi znak certyfikacji w postaci emblematu „Schöckl” u podstawy słupków B. Drzwi są bardzo solidne, co stanowi wyraźny dowód funkcjonalności Klasy G. Projektanci starannie zrewidowali koncepcję przechowywania drobiazgów – w kabinie wygospodarowano szereg nowych schowków. Na przykład pod podłokietnikiem znalazł się podświetlany pojemnik na niewielkie przedmioty, jak choćby gumy do żucia, chusteczki do nosa czy okulary przeciwsłoneczne. Na życzenie można zamówić bezprzewodową ładowarkę do smartfonów. Przed panelem dotykowym na konsoli środkowej umieszczono dwa wyjmowane pojemniki na napoje oraz podręczną tackę. Tylne drzwi zaopatrzono w uchwyty na 1-litrowe butelki, a kanapa ma wolnostojące oparcie, zapewniające maksymalną wszechstronność i lepszą widoczność przez tylne okna. Standardowy zestaw audio obejmuje 7 głośników. Opcjonalne nagłośnienie przestrzenne firmy Burmester® oferuje 16 głośników oraz 590-watowy wzmacniacz z procesorem DSP. Nowa Klasa G ma zmienione wymiary – jest większa od poprzedniczki. Korzysta z tego nie tylko kierowca i pasażer z przodu, ale też podróżujący w drugim rzędzie siedzeń. Tylne siedzenia można składać w 40, 60 lub 100%. Standardowo fotele Klasy G oferują liczne udogodnienia, takie jak pamięć ustawień fotela kierowcy, podgrzewane siedziska i oparcia z przodu i z tyłu czy luksusowe przednie zagłówki. Komfort jazdy można dodatkowo podnieść, zamawiając pakiet aktywnych foteli wielokonturowych. Poza specjalnymi, wielokonturowymi siedzeniami obejmuje on funkcje masażu, wentylacji czy szybkiego ogrzewania. Wariant ten oferuje też elektryczną regulację podparcia lędźwiowego dla kierowcy i pasażera z przodu. Boczne poduszki siedzisk i oparć wielokonturowych przednich foteli mają wbudowane komory powietrzne, które płynnie napełniają się bądź opróżniają zależnie od dynamiki jazdy, zapewniając lepsze podparcie boczne w zakrętach. Siedzenia te mają certyfikat ekspertów z niemieckiej organizacji ds. zdrowego kręgosłupa AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.).

Dwa ekskluzywne pakiety wyposażenia w nowej Klasie G

Nowa Klasa G występuje w tak wielu wariantach, że trudno będzie spotkać dwa identyczne egzemplarze. Szeroki wybór opcji to m.in. zasługa faktu, że zakres dodatków sygnowanych przez manufakturę designo włączono już w specyfikacje wyposażenia standardowego. Podróżujący standardowo spoczywają na fotelach obszytych skórą Lugano w kolorze czarnym, brązowym lub beżowym macchiato. Dodatkowo, nabywcy mają do wyboru dwa ekskluzywne pakiety dodatków: Exclusive Interior oraz Exclusive Interior Plus. Pierwszy z nich dostępny jest w jednym z siedmiu odcieni do wyboru. Dwa z nich stanowią eleganckie kombinacje czarnej skóry nappa z jednym z odcieni designo: platynową bielą, jachtowym błękitem lub klasyczną czerwienią. Pakiet zawiera także czarną podsufitkę designo z mikrofibry DINAMICA oraz otwory wentylacyjne w kolorze srebrnym, z pocienianym wykończeniem. Drugi pakiet – Exclusive Interior Plus – obejmuje dodatkowe elementy obszyte skórą nappa, takie jak wykończenie drzwi, fragmenty konsoli centralnej, panel wskaźników czy tapicerka. Jego znakiem rozpoznawczym są fotele z diamentowymi przeszyciami. Klienci mogą wybierać tu spośród szeregu odcieni designo: czarnego, brązowego espresso oraz klasycznej czerwieni. Po raz pierwszy będzie można zamówić też jasne wnętrze z wszystkimi elementami, od wykładziny do podsufitki, w kolorze beżu macchiato. Z wszystkimi trzema wariantami łączy się sportowa Linia AMG. W tym przypadku czarna tapicerka siedzeń kontrastuje z czerwonymi przeszyciami na fotelach, panelu instrumentów, drzwiach i konsoli centralnej, a także z czerwonymi pasami bezpieczeństwa. Całość koresponduje ze sportową kierownicą ze spłaszczonym u dołu wieńcem, po raz pierwszy dostępną w Klasie G.

Nowa Klasa G będzie świętować swoją premierę podczas salonu samochodowego NAIAS w Detroit w styczniu 2018 r.

Polub fanpage AUTOREDUTY

Inne wpisy autora