Jesteś na Facebooku? Polub nasz fanpage
Przejdź na stronę AUTOREDUTA

Niemieckie autostrady płatne, polisy OC dalej w górę, a Model 3 Tesli krytykowany przez BMW

| | Komentarze:

Tesla Model 3 będzie rynkowym konkurentem nowego BMW iNext EV

fot. Tesla

Miniony tydzień przyniósł kilka niepocieszających informacji i niestety muszę o nich tu wspomnieć. Po pierwsze na niemieckich autostradach mają pojawić się opłaty, a po drugie - polisy OC będą dalej drożeć. Podobno wszystko przez straty ubezpieczycieli. Na pocieszenie coś z lokalnego podwórka, bowiem „polski silnik elektryczny lepszy niż konstrukcja Tesli”. A skoro o Tesli mowa, to koncern BMW zabrał głos w sprawie Modelu 3 właśnie amerykańskiego producenta…


Koniec z darmowymi niemieckimi autostradami?

Niemiecki Bundestag przegłosował ustawę, na mocy której kierowcy samochodów osobowych będą musieli płacić za korzystanie z darmowych dotąd autostrad. Co prawda - jak pisze serwis motoryzacja.interia.pl - ustawa musi jeszcze zostać zatwierdzona przez Bundesrat, ale już kilka landów zapowiedziało swoje weto. Przeciwko opłatom protestuje także kilka krajów unijnych. O jakich opłatach mowa? Serwis motoryzacja.interia.pl pisze, że roczna opłata za przejazd niemieckimi autostradami wyniesie maksymalnie 130 euro. Będą także opłaty dziesięciodniowe w cenie do 25 euro i dwumiesięczne do 50 euro. Kierowcy pojazdów zarejestrowanych w Niemczech dostaną pełną rekompensatę poniesionych kosztów poprzez obniżkę podatku drogowego. Opłaty miałyby zacząć obowiązywać od 2019 roku.

Polski silnik elektryczny lepszy niż konstrukcja Tesli

Tak przynajmniej zapewniają jego twórcy. Jak pisze serwis moto.wp.pl, powołując się na TVN24, inżynierowie z Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego ze Szczecina zbudowali wyjątkowy silnik elektryczny. Jest podobno jedną z najbardziej wydajnych konstrukcji na świecie i świetnie się sprawdzi w samochodach elektrycznych. Silnik naukowców ze Szczecina jest bardziej dynamiczny, a przy tym też oszczędniejszy niż oferowane dziś rozwiązania. Oznacza to - pisze moto.wp.pl - że zapewni bardzo dobre osiągi i pozwoli na zwiększenie zasięgu aut elektrycznych dzięki mniejszemu zapotrzebowaniu na energię. Ĺšródłem sukcesu są patenty pracowników ZUT, które pozwalają lepiej kontrolować pole magnetyczne wewnątrz napędu...

Niestety polisy OC będą dalej drożeć

Kierowcy zapamiętali 2016 rok jako czas ogromnych podwyżek cen polis OC. Złożyło się na to kilka czynników. Niestety - o czym pisze WP Moto - zła wiadomość jest taka, że to nie koniec. Rosnące koszty po stronie ubezpieczycieli spowodowały, że mimo droższych polis komunikacyjne OC przyniosło ogromne straty. Rynek ubezpieczeń OC przez lata był w Polsce bardzo specyficzny. Towarzystwa wykorzystywały te obowiązkowe dla wszystkich kierowców polisy do przyciągania klientów. Oznaczało to wojnę cenową i wieloletnie godzenie się na straty tylko po to, żeby przy okazji namówić np. na ubezpieczenie domu czy wykupienie auto casco. Z tego powodu, choć likwidacja szkód kosztuje podobnie, co w innych krajach, u nas polisy OC były nawet kilkukrotnie tańsze. Jednak sytuacja na rynku i rosnące wymagania dotyczące likwidacji szkód spowodowały, że ubezpieczyciele musieli podnieść ceny. Niestety - pisze Wp Moto - dotychczasowe podwyżki nie pokryły rosnących kosztów i będą postępować dalej.

BMW nie wierzy w sukces Tesli Model 3

Do premiery długo wyczekiwanej Tesli Model 3 jest już coraz bliżej, a tymczasem - pisze serwis moto.pl - pojawia się coraz więcej głosów zawierających sporą dozę wątpliwości na temat sukcesu amerykańskiego samochodu. Tym razem wypowiedzieli się przedstawiciele BMW. Ian Robertson, szef sprzedaży i marketingu w bawarskim koncernie oznajmił, że Tesla Model 3 będzie rynkowym konkurentem nowego BMW iNext EV, ale niemiecki producent wcale się tym nie przejmuje. Jak pisze moto.pl, wysoko postawiony menedżer wyraził mocną wątpliwość na temat wolumenu produkcyjnego Tesli, a także ceny i jakości tego samochodu. Jednak mimo tego Robertson docenia starania Elona Muska oraz szanuje jego wpływ na rozwój branży motoryzacyjnej w temacie napędu elektrycznego. Podkreśla fakt, że Tesla dopiero przekształca się ze startupu w duża firmę, a tymczasem BMW od lat dysponuje środkami i możliwościami, których nie ma amerykański producent.

Polub fanpage AUTOREDUTY

Inne wpisy autora