Jesteś na Facebooku? Polub nasz fanpage
Przejdź na stronę AUTOREDUTA

Auto premium z instalacją LPG to obciach, czy zwykła kalkulacja?

| | Komentarze:

Auto premium na gaz. Czy jest sens w jego zakupie, jeśli nie stać nas na tankowanie?

fot. AUTO BLOG

Porsche na gaz? Czy już przeszły ciarki posiadaczy tych pięknych i równie drogich aut z segmentu premium? Rodzi się refleksja, po co kupować tak drogie auto, jeśli nie stać nas na jego tankowanie...

Kto zmienia instalacje na gazową w luksusowym samochodzie?

Okazuje się, że na to rozwiązanie najczęściej decyduje się w Polsce wyższa klasa średnia, jak pisze Łukasz Trybulski z portalu natemat często są to prawnicy. Ponadto czasy się zmieniają i instalacja gazowa nie tylko inaczej - nowocześniej funkcjonuje, ale przede wszystkim dzięki rozwiniętej technice jest dopiero możliwa jej instalacja przy autach z tak dużą mocą.

Czy instalacja gazowa rzeczywiście daje oszczędności?

Porsche oczywiście zależnie od modelu pali około 11-20 litrów benzyny na 100 km. Jeśli chodzi o spalanie gazu jest ono większe o relatywnie około 2-4 litry. Różnica w cenie gazu i benzyny jest duża, bo za litr gazu zapłacimy około 2 złotych, a benzyny około 5. Jednak w przeliczeniu na 100 km różnicy de facto wychodzi tylko około 50 złotych.

A jakie są koszty zmiany na LPG w aucie z segmentu premium?

Oczywiście, nowocześniejsze instalacje gazowe są także droższe. Z drugiej strony, po co kupować auto za 500 tysięcy, czy 700 i szukać oszczędności skoro sama marka ma być synonimem bogactwa i dobrobytu? Większość silników źle znosi gaz, co wiąże się z notorycznymi problemami z zapalającą się kontrolka silnika. Gaz to dobry pomysł, ale do... zapalniczek. Auto na gaz może wydawać się ekologiczniejszą wersją od ropy, czy benzyny. Pytanie tylko, czy nie warto wówczas pomyśleć o aucie z napędem hybrydowym?

Polub fanpage AUTOREDUTY

tagi:#lpg

Inne wpisy autora