Jesteś na Facebooku? Polub nasz fanpage
Przejdź na stronę AUTOREDUTA

Nowe Porsche 911 GT3 idealne na drogę i… na tor!

| | Komentarze:
Zobacz więcej zdjęć (8)

Nowe Porsche 911 GT3 jest mocne jak 911 GT3 Cup

fot. Porsche

Jeśli ktoś z was wybiera się na targi w Genewie, zobaczy nowe Porsche 911 GT3. Auto ma być reklamowane pod hasłem "911 na drogę i na tor”. I nie jest to chyba pusty slogan, bo pod maską nowego Porsche kryje się naprawdę konkretna moc!

Nowe Porsche 911 GT3 mocne jak 911 GT3 Cup!

Pod maską nowego Porsche kryje się 4-litrowy wolnossący silnik typu bokser o mocy - uwaga - 500 KM! Dokładnie tyle samo, co 911 GT3 Cup! A jeśli ktoś nie kojarzy, to szybko wyjaśniam, że model Cup startuje m.in. w Porsche Mobil 1 Supercup, czyli wyścigu równoległym do Grand Prix Formuły 1. Jak pewnie wielu z was się domyśla, nowe Porsche 911 GT3 było testowane na torze. koncern zapewnia, że auto pokazało tam swój pełen potencjał, czego zasługą jest z pewnością stosunek masy do mocy o wartości 3,88 kg/kW (2,86 kg/KM). Ze standardową 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową (PDK), specjalnie dopasowaną do użytku w GT, dwuosobowy samochód z zatankowanym do pełna zbiornikiem paliwa waży 1430 kg i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 318 km/h. Dla zwolenników purystycznego, surowego prowadzenia Porsche oferuje 911 GT3 także z 6-stopniową skrzynią manualną! W tej wersji drogowo-torowe nowe Porsche 911 GT3 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,9 s, osiągając prędkość maksymalną 320 km/h.

Nowe Porsche 911 GT3 ze sztywnym podwoziem ze skrętną tylną osią

Podwozie nowego 911 GT3 korzysta z doświadczeń Porsche zgromadzonych w wyścigach. Jego zestrojenie zostało zmodyfikowane pod kątem uzyskania jeszcze lepszej dynamiki jazdy. Nowy, dwuosobowy wariant „siedzi” o około 25 mm niżej od 911 Carrera S. Poza dodatkowo zmodernizowaną konstrukcją bazową podwozia do zapewnienia wyśmienitej charakterystyki prowadzenia w dużym stopniu przyczynia się też aktywna tylna oś skrętna. Zależnie od prędkości jazdy skręca tylne koła w przeciwnym lub tym samym kierunku co przednie, zapewniając tym samym jeszcze lepszą zwinność i stabilność samochodu. Dynamikę jazdy zwiększa również zastosowanie dynamicznych poduszek silnika i blokady tylnego dyferencjału.

Co wewnątrz nowego Porsche 911 GT3?

Kabina nowego Porsche 911 GT3 została dopasowana do doznań z jazdy. Sportowa kierownica GT o średnicy 360 mm pochodzi z 918 Spyder. Na kierowcę i pasażera czekają sportowe fotele plus z wydatniejszym podparciem bocznym i mechaniczną regulacją wzdłużną. Ustawienie wysokości i oparcia odbywa się elektrycznie. Ponieważ 911 GT3 jest tradycyjnie autem dwumiejscowym, wnęki tylnych siedzeń są tapicerowane. Porsche oferuje dla 911 GT3 trzy dodatkowe warianty siedzeń - pierwszy to adaptacyjnie siedzenia sportowe plus z elektryczną regulacją wszystkich funkcji (18 zakresów), drugi to opcjonalne sportowe fotele kubełkowe ze składanym oparciem, zintegrowaną boczną poduszką powietrzną i manualną regulacją wzdłużą, a trzeci zaś, to w pełni kubełkowe fotele wykonane z lekkich tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym, z karbonowym wykończeniem.

Aplikacja Porsche Track Precision w standardzie

Poza systemem multimedialnym Porsche Communication Management (PCM) z modułem nawigacji online i informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, standardowe wyposażenie obejmuje także moduł Connect Plus oraz aplikację Track Precision. Ta ostatnia pozwala kierowcom 911 GT3 śledzić, zapisywać i analizować szczegółowe dane dotyczące jazdy na ich smartfonie. I to w zasadzie komplet informacji o nowym Porsche 911 GT3. Gdyby ktoś był zainteresowany kupnem, koncern informuje, że można już zamawiać nowe Porsche 911 GT3. Ceny w Polsce rozpoczynają się od 788 tys. zł.

Polub fanpage AUTOREDUTY

Inne wpisy autora