Jesteś na Facebooku? Polub nasz fanpage
Przejdź na stronę AUTOREDUTA

BMW 530e iPerformance teraz również jako hybryda plug-in

| | Komentarze:
Zobacz więcej zdjęć (3)

BMW 530e iPerformance teraz również jako hybryda plug-in

fot. BMW

Zaledwie kilka tygodni po starcie nowej generacji jednej z najpopularniejszych na świecie limuzyn biznesowych, oferta BMW serii 5 rozszerzona została o hybrydę plug-in BMW 530e iPerformance. Rozszerzenie „iPerformance” ma oznaczać transfer technologiczny z jednostek spalinowych na bezemisyjne, a co za tym idzie, większą dbałość o ekologię i środowisko. Co ciekawe, od roku 2018 w BMW 530e iPerformance będzie oferowana opcja BMW Wireless Charging do bezprzewodowego ładowania akumulatora wysokonapięciowego...

Hybrydowy napęd w BMW 530e iPerformance

Na samym napędzie elektrycznym BMW 530e iPerformance może przejechać do 50 km, co w porównaniu z większością modeli hybrydowych w ofertach pozostałych koncernów jest dość standardowym wynikiem. Prędkość maksymalna przy elektrycznej części wynosi 140 km/h. Napęd na tylne koła limuzyny zapewnia 8-stopniowa skrzynia Steptronic. Akumulator umieszczono w bagażniku, a jego pojemność to wciąż 410 l, a przy tym też równe podłoże. Ładowanie go ze zwykłego gniazdka zajmuje podobno ok. 5 godzin, a przy użyciu stacji ładowania BMW Wallbox około 3 godzin. Co więcej, ładowanie odbywa się zawsze tak, aby przed wyruszeniem bateria była pełna, a nawet i wnętrze odpowiednio ogrzane.

Funkcja cyfrowego ładowania i ładowanie bezprzewodowe w iPerformance

Funkcja cyfrowego ładowania BMW opiera się na dwóch zasadniczych elementach: ładowaniu akumulatora z uwzględnieniem optymalnej taryfy oraz ładowaniu z optymalnym wykorzystaniem energii solarnej. Przy ładowaniu z uwzględnieniem optymalnej taryfy funkcja ustawia harmonogram ładowania zgodnie z obowiązującą taryfą klienta. W ten sposób ładowanie pojazdu odbywa się po minimalnych kosztach. Przy ładowaniu z optymalnym wykorzystaniem energii solarnej można w połączeniu ze stacją BMW Wallbox Connect wykorzystać do ładowania energię z domowej stacji fotowoltaicznej. W tym celu na podstawie danych o mocy instalacji oraz na podstawie prognozy pogody określana jest energia, jaką może wytworzyć lokalna instalacja solarna. W przypadku posiadania odpowiednich urządzeń pomiarowych na podstawie tych danych można również ustalić, ile energii solarnej nie zostanie w momencie jej wytworzenia wykorzystanej w domu i będzie ją można wykorzystać do ładowania pojazdu i niemal bez emisyjnej jazdy. Zapewnia to najlepszą możliwą integrację samochodów elektrycznych i hybrydowych z infrastrukturą domową oraz indywidualnym rozwiązaniem energetycznym klienta. Oprócz tego od roku 2018 w BMW 530e iPerformance będzie oferowana opcja BMW Wireless Charging do bezprzewodowego ładowania akumulatora wysokonapięciowego. System zaprezentowany już przez BMW w formie prototypu obejmuje cewkę pierwotną w płycie podłogowej, którą można zamontować w garażu lub na wolnym powietrzu, oraz cewkę wtórną umieszczoną w podłodze pojazdu. Pomiędzy cewkami tworzy się zmienne pole elektromagnetyczne umożliwiające bezkontaktowe, niewymagające kabla do ładowania, przesyłanie energii do 3,2 kW. Przy tej metodzie zasilania akumulatora wysokonapięciowego ładowanie ma trwać ok. 3,5 godz.

Nowości w modelu BMW 530e iPerformance

Do znaków rozpoznawczych tego modelu należy zaliczyć: niebieskie poprzeczki pośrednie w atrapie chłodnicy, niebieskie dekielki obręczy kół, gniazdo ładowania po stronie kierowcy umieszczone pomiędzy przednim zderzakiem a słupkiem, znaczki „eDrive” i oczywiście napis „530e” na pokrywie bagażnika. Z “bajerów” ma on podświetlane listwy progowe z napisem „eDrive”. Ma również przycisk eDrive na konsoli środkowej oraz specyficzną stylistykę wskazań przed kierowcą i na monitorze centralnym. Do wyboru są trzy tryby jazdy: AUTO eDRIVE, MAX eDRIVE i BATTERY CONTROL. iDrive najnowszej generacji, jak we wszystkich modelach nowego BMW serii 5 - to jest nawigacja, łączność z telefonem, funkcje rozrywki i funkcje samochodu można obsługiwać na opcjonalnym ekranie wysokiej rozdzielczości o przekątnej 10,25 cala nie tylko kontrolerem iDrive, ale też poprzez dotykanie ekranu oraz za pośrednictwem inteligentnego asystenta głosowego. Dodatkowym elementem obsługi jest sterowanie BMW za pomocą gestów reagujące na proste ruchy dłonią lub palcami.

Jazda autonomiczna w BMW 530e iPerformance

Asystent omijania, ostrzeganie przed ruchem poprzecznym, asystent zmiany pasa ruchu oraz aktywne ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu, które koryguje tor jazdy przy zagrożeniu kolizją. Opcjonalny aktywny regulator prędkości (ACC) i asystent pasa ruchu oferują nowe funkcje. Speed Limit Assist reguluje prędkości sam, przy czym kierowca może wprowadzić korektę +/- 15 km/h. Tym samym BMW 530e iPerformance przybliża się do zautomatyzowanej jazdy. Asystenta kierowania i toru jazdy; przy prędkościach od 0 do 210 km/h pomaga on kierowcy zachować odstęp, przyspieszać, hamować i utrzymać właściwy tor jazdy. Według mnie niestety nie ma się czym chwalić, bo choćby nowa klasa S ma dokładnie takie same możliwości… BMW Connected Onboard zapewnai nam spersonalizowane informacje, takie jak najbliższy cel nawigacyjny, szacowaną godzinę przyjazdu i pogodę u celu. W tym celu BMW Connected transmituje osobistą agendę bezpośrednio ze smartfonu do samochodu.

To już szósty model z dopiskiem Performance

Podobnie jak w przypadku M Performance odzwierciedlającym związek głównej marki BMW z dywizją BMW M, tak i dopisek „iPerformance” we wszystkich modelach hybrydowych plug-in sygnalizuje transfer technologii BMW i do samochodów głównej marki. Przed BMW 530e iPerformance zaprezentowane zostały już nowatorskie modele BMW 225xe iPerformance, BMW 330e iPerformance, BMW X5 xDrive40e iPerformance, BMW 740e/740Le iPerformance oraz oferowane wyłącznie w Chinach BMW X1 xDrive 25Le iPerformance. Tym samym BMW oferuje szeroką paletę modeli sięgającą od samochodów kompaktowych po luksusowe. Nowe BMW 530e iPerformance rozszerza tę ofertę o szósty już model.

Polub fanpage AUTOREDUTY

Inne wpisy autora